1. Yleiset ehdot
1.1 Namikaluste verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu namik.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti esimerkiksi puhelimitse ja sähöpostilla tai Myymälässä. Tuotteiden maksaminen tapahtuu luotettavan Visma Payments-maksupalvelun kautta, Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Voit maksaa Namik.fi-verkkokaupassa tekemäsi ostokset myös Resurs Bankin tarjoamilla maksutavoilla. Erämaksulla Saat jopa 12 kuukautta korotonta maksuaikaa, Lue lisää Resurs Bank sisustustilistä
1.2. Namik pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.
2. Tilaaminen / Sopimuksen tekeminen
2.1. Tilaaminen tapahtuu myymälässä tai namik.fi verkkokaupasta ja myös sähköpostin kautta.
2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen, on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin.
Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen tuote-esittelyn sisällön (esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista).
2.4. Namik on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Namik on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.
2.5. Hyväksymällä nämä Toimitusehdot tilatessaan namik.fi verkkokaupasta, asiakas antaa Namik:lle luvan lähettää asiakkaalle kohtuullisen ajan kuluttua tuotteiden toimittamisesta automaattisen Tuotearvostelupyynnön sähköpostitse asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta vastata tai reagoida Tuotearvostelupyyntöön. Tuotearvostelu on täysin vapaaehtoinen ja antaessaan tilaamastaan tuotteesta arvostelun namik.fi verkkokaupassa.
3. Maksuehdot
3.1. Namik:n verkkokaupassa tuotteet maksetaan luotettavan Visma Payments-maksupalvelun kautta verkkopankissa, luottokortilla tai Resurs bank Laskulla / Erämaksulla.
3.2. Kaikissa maksutavoissa maksaminen tapahtuu suojatulla ja varmennetulla sivustolla, jonne asiakas ohjataan maksamaan tilaamisen loppuvaiheessa. Maksaminen on turvallista.
3.3. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Tuotteiden toimitusajat ovat sidotut Namikaluste:n verkkokaupassa tuotteille ilmoitettuihin toimitusaikoihin. Asiakkaalle informoidaan asiasta myös tilausvahvistuksessa.
4. Hinnat
4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Namik:n verkkokaupassa Namik.fi sivustolla.
4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
4.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Verkkokaupassamme on kiinteät toimitusmaksut ( toimituskulut selviä postikoodilla ostoskorissa ). Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta, riippumatta ostosten määrästä.
4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.
5. Toimitus / kuljetus
5.1. Namik on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Namik ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Namik ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
5.2. Namik on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.
5.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa Posti Oyj. Kuljetusliike toimittaa tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan tarvittaessa huoneiston.
5.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.
5.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Namik on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Namikaluste Kalusteeseen palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
5.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Namik ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
5.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.
5.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajanläsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Namik asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta
riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
5.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Namik:n asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi
6. Henkilötiedot
6.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Namikaluste:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Namik:n asiakaspalvelukäytössä.
6.2. Namik ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Namikaluste:tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.
7. Palautusoikeus
7.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita esim Outlet tuotteet tai joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.
7.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.
7.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
7.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Namik:n asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen info@namik.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
8. Tuotteen palauttaminen
8.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Namik:n asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
8.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.
8.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.5.
8.4. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
8.5. Asiakas vastaa palatuskuluista kokonaisuudessaan itse.
8.6. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Namik:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään
tapauskohtaisesti.
9. Takuu
9.1 Asiakkaan tulee säilyttää Namik:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
9.2 Namik antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavantuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana
10. Reklamaatiot
10.1. Namik vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 5.7. ja 5.9. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Namik vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Namik:n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Namik neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
10.3. Namik ei vastaa
1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
11. Muut ehdot ja vastuut
11.1. Namik ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Namik ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.